New IFLA Professional Report: Document Delivery and Resource Sharing: Global Perspectives

La Sección de la IFLA “Document Delivery and Resource Sharing” ha elaborado un nuevo Informe Profesional de la IFLA: Document Delivery and Resource Sharing: A Global Perspective.

El objetivo de esta publicación es proporcionar a bibliotecarios, profesionales de la biblioteconomía, así como a profesores, investigadores y estudiantes de universidades y organizaciones de investigación y otras partes interesadas, una base sobre los principios, las prácticas y la gestión del uso compartido de recursos. Proporciona una visión general de la situación actual de compartir recursos, incluyendo tendencias clave, retos, oportunidades y prioridades, y trata de abordar el intercambio internacional de recursos, explorando el estado actual de los sistemas europeos e internacionales de compartición de recursos y las leyes y reglamentos que los rigen, e incluye estudios de casos y mejores prácticas de varios países.

Descarga del documento: https://repository.ifla.org/handle/123456789/2704

IFLA’s Document Delivery and Resource Sharing Section has produced a new IFLA Professional Report: Document Delivery and Resource Sharing: A Global Perspective. This publication is intended to provide librarians, library practitioners, as well as teachers, researchers, and students of universities and research organisations and other interested parties, a foundation in resource sharing principles, practices and management. It provides an overview of where things stand today with resource sharing, including key trends, challenges, opportunities, and priorities, and seeks to address international resource sharing, exploring the current state of European and international resource sharing systems and the governing laws and regulations and includes case studies and best practices from various countries